Regulamin przewoźnika
Ul. Towarowa 16/6
78-100 Kołobrzeg
Tel. 094 354 54 19
Fax 094 354 26 77

WARUNKI PRZEWOZU „GlobTourist” Piotr Banach
I. BILET
- Niniejsze postanowienia stanowią regulamin w rozumieniu art. 4 prawa przewozowego, który określa warunki przewozu osób, wykonywanych przez GlobTourist Piotr Banach („PRZEWOŹNIK”).
- Dokumentem uprawniającym do przejazdu autokarami PRZEWOŹNIKA jest ważny bilet lub umowa zgłoszenia uczestnictwa potwierdzone wpłatą.
- Bilet/umowa jest imiennym dokumentem uprawniającym do przejazdu i może być odstąpiony innej osobie. Przeniesienia uprawnień Uczestnika wymaga pisemnego oświadczenia, doręczonego do Organizatora na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator z uwagi na poniesione koszty organizacji imprezy, zakupu świadczeń u kontrahenta zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń wyliczonych według faktycznie poniesionych kosztów przez organizatora imprezy. Przeniesieniu uprawnień na inną osobę możliwe jest tylko w przypadku zmiany pasażera na całym bilecie (nie ma możliwości zmiany pasażera tylko na jednym odcinku wykupionego biletu, w przypadku biletów w dwie strony).
- Bilet/umowa jednokierunkowy (-a) lub dwukierunkowy (-a) ważny jest na oznaczone daty podróży.
- Wykupienie przejazdu jest jednoznaczne z zaakceptowaniem " Warunków przewozu". Umowa nabiera mocy po wpłaceniu I raty w wysokości określonej w umowie. Decyduje data wpływu raty na konto bankowe w zawartej umowie.
-
Bilet/umowa traci ważność oraz uznaje się za rozwiązaną z przyczyn obciążających pasażera:
- po niedokonaniu wpłaty podanej na umowie
- po zgłoszeniu rezygnacji z przejazdu
- dla biletów jednokierunkowych po odjeździe autokaru (nie stawienie się pasażera)
- dla biletów dwukierunkowych – przejazd datowany – po odjeździe autokaru na każdą z wpisanych na bilecie dat (nie stawienie się pasażera).
II. CENY, REZERWACJA I ZWROT NALEŻNOŚCI ZA NIEWYKORZYSTANY BILET
- Cenę za przejazd i termin jej obowiązywania określa PRZEWOŹNIK. Cena ustalona jest wg cennika obowiązującego w dniu wystawienia biletu/umowy.
- Rezerwacja terminu podróży dokonywana jest w momencie wystawienia biletu/umowy (jednostronnego lub dwustronnego) lub w momencie datowania dwustronnego biletu/umowy „OPEN”.
- Datowanie biletu/umowy „OPEN” polega na zarezerwowaniu przez pasażera konkretnego terminu podróży powrotnej. Rezerwacji pasażer dokonuje u osoby uprawnionej, drogą telefoniczną lub drogą internetową. Informację na temat szczegółowych zasad oraz miejsc dokonywania rezerwacji biletu OPEN jak również osób uprawnionych do dokonywania rezerwacji biletu OPEN, pasażer może uzyskać u osoby sprzedającej bilet lub pod numerem +48 94 35 454 19. W przypadku wykupienia biletu OPEN po wyższej cenie (474,00 PLN) , a następnie datowaniu biletu OPEN do miejscowości z tańszym biletem (444,00 PLN) PRZEWOŹNIEK nie dokonuje zwrotu różnicy w cenie biletu.
- Zmiany terminu podróży oraz datowanie powrotnych biletów OPEN będą uwzględniane przez PRZEWOŹNIKA w miarę możliwości rezerwacyjnych (posiadania wolnych miejsc w autokarach w terminach wybranych przez pasażera). Datowania biletu OPEN można dokonać w ciągu 6 miesięcy od zakupu biletu i nie podlega zwrotowi za ewentualny niewykorzystany bilet.
- Za dokonanie zmiany terminu podróży oraz datowanie biletu OPEN PRZEWOŹNIK nie pobiera dodatkowych opłat.
- W przypadku rezerwacji/zmiany daty powrotu, jedynym ważnym dowodem dokonania tej operacji jest zwrotna wiadomość przesłana do pasażera. Wiadomość taką należy pokazać obsłudze autokaru przed odprawą.
- Rezygnacja z przewozu może być dokonana przez pasażera poprzez złożenie w agencji, w której bilet/umowa został wystawiony (wykupiony), pisemnego zgłoszenia rezygnacji z przejazdu.
- Za bilet/umowę niewykorzystany (-ą) z powodu rezygnacji z przewozu w trybie określonym w pkt 16, pasażerowi przysługuje zwrot należności pomniejszonej o koszty manipulacyjne, których wysokość określona jest w punkcie 16. Zwrotu należności za bilet, dokonuje biuro, w którym bilet został zakupiony lub w przypadku biletu zakupionego w systemie on-line biuro, na stronach, którego został dokonany zakup.
-
W przypadku rezygnacji z jednego kierunku jazdy dla biletu dwustronnego, PRZEWOŹNIK nie dokonuje zwrotu za niewykorzystany przejazd jednostronny. 16. W przypadku rezygnacji przez Podróżnego z odbycia podróży, przysługuje mu zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). W zależności od terminu rezygnacji Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
- powyżej 14 dni przed wyjazdem 10% wartości biletu,
- od 14 dni do 48 godzin przed wyjazdem 25% wartości biletu,
- od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
- poniżej 24 godzin przed wyjazdem 90 % wartości biletu.
- Za bilety zwrócone po godzinie odjazdu autokaru pasażerowi nie przysługuję zwrot żadnych należności.
- Nie zwraca się należności za bilety utracone lub niewykorzystane przez pasażera z przyczyn leżących po jego stronie.
- W sytuacjach szczególnych (zgubienia lub kradzież biletu) PRZEWOŹNIK dopuszcza możliwość wystawienia duplikatu biletu. W takiej sytuacji duplikat biletu wystawia PRZEWOŹNIK.
- Podstawą do ubiegania się o zwrot należności za niewykorzystany bilet jest bilet lub umowa zgłoszenia uczestnictwa.
- Zwrotów dokonuje się w walucie zakupu.
III. BAGAŻ
- Podróżny zobowiązany jest do przestrzegania ustanowionych przez PRZEWOŹNIKA przepisów dotyczących przewozu bagażu.
- Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu w luku bagażowym jednej sztuki bagażu podstawowego o wymiarach łącznych 160 cm (wysokość + szerokość + długość) i wadze do 25 kg oraz bagażu podręcznego o wadze do 5 kg, mieszczącego się na półce bagażowej.
- PRZEWOŹNIK ma prawo odmówić zabrania bagażu o nadmiernym ciężarze lub nietypowych wymiarach.
- O zabraniu bagażu dodatkowego (tzw. nadbagaż) lub bagażu ponadgabarytowego każdorazowo decyduje obsługa autokaru.
- Przewóz zwierząt w autokarze jest zabroniony.
- Zabrania się przewozu bagażu zawierającego przedmioty, których przewóz jest zabroniony przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, jak również bagażu zawierającego przedmioty, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać zagrożenie wyrządzenia szkody innym podróżnym albo PRZEWOŹNIKOWI lub narażać podróżnych na niewygody. Przewoźnik w razie uzasadnionego podejrzenia może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków.
- PRZEWOŹNIK nie odpowiada za szkody polegające na utracie gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, rzeczy o wartości naukowej, artystycznej lub kolekcjonerskiej. Przy przewozie przedmiotów wartościowych PRZEWOŹNIK zaleca wykupienie indywidualnego ubezpieczenia bagażu.
IV. PRAWA I OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażer ma obowiązek przestrzegania przepisów prawa miejscowego krajów, przez które odbywa się przejazd, a w szczególności przepisów dotyczących zasad odbywania podróży, dokumentów uprawniających do przekraczania granic oraz przepisów celnych i podatkowych dotyczących osoby odbywającej podróż oraz jej bagażu głównego i dodatkowego.
- Dzieci i osoby małoletnie, które nie ukończyły 12 lat mogą korzystać z przejazdu wyłącznie pod opieką dorosłych. Pasażer pomiędzy 12 a 18 rokiem życia zostanie przewieziony wyłącznie na podstawie ważnego biletu/umowy oraz upoważnienia, który winien być wypisany i podpisany przez rodzica lub prawnego opiekuna osoby nieletniej w momencie zakupu biletu lub przed wpuszczeniem w/w osoby na pokład autokaru. Osoby niepełnosprawne ruchowo proszone są o poinformowanie PRZEWOŹNIKA, w celu zapewnienia dogodnego miejsca, nie później niż na 3 dni przed wyjazdem.
- Pasażer ma obowiązek podporządkowania się zarządzeniom załogi autokaru wynikającym z realizacji obowiązku zapewnienia sprawnego i bezpiecznego przejazdu, a także dbałości o mienie pasażerów i PRZEWOŹNIKA.
- Pasażer odpowiada za szkody, jakie ze swojej winy wyrządził PRZEWOŹNIKOWI lub innym pasażerom.
- Pasażer ma prawo do przejazdu autokarem zgodnie z posiadanym biletem/umową oraz przewiezienia ilości bagażu określonej w "Warunkach przewozu". Wsiadanie i wysiadanie może odbywać się wyłącznie na przystankach określonych w bilecie pasażera zgodnie z rozkładem jazdy.
- Pasażer ma obowiązek posiadać ważny bilet/umowę.
- Palenie tytoniu, spożywanie alkoholu oraz używanie narkotyków w autokarze jest zabronione. Nieprzestrzeganie tego postanowienia może spowodować natychmiastowe odstąpienie od umowy przez przewoźnika i pozostawienia pasażera na trasie.
- Pasażer proszony jest o stawienie się na przystanek na 15 min. przed planowanym odjazdem autokaru.
Przerwy podczas podróży. W czasie podróży zaplanowanych jest kilka przerw co ok. 4 godziny. Obsługa autokaru poinformuje o długości przerwy. Czas trwania przerwy do 30 minut. Po zakończeniu przerwy autokar odjeżdża i przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienie pasażera. Godziny przyjazdu do Chorwacji i Polski są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie ze względu na warunki podróży.
V. PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA
- PRZEWOŹNIK ma obowiązek zapewnić pasażerowi przejazd autokarem zgodnie z niniejszymi Warunkami i obowiązującym rozkładem jazdy między przystankami wpisanymi w bilecie/umowie. Godziny wyjazdu i przyjazdu wykazane w rozkładach jazdy mogą ulec zmianie, nie są objęte gwarancją i nie stanowią części umowy przewozu.
-
PRZEWOŹNIK ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w autokarze lub pozostawić pasażera na trasie w przypadku, gdy pasażer:
- znajduje się w stanie nietrzeźwym, pod wpływem środków odurzających lub w stanie wskazującym na chorobę zakaźną,
- zachowuje się w sposób uciążliwy dla pozostałych pasażerów,
- zachowuje się w sposób mogący zagrażać bezpieczeństwu, punktualności lub ciągłości przewozu.
- PRZEWOŹNIK ma prawo do pozostawienia pasażera na trasie, jeśli nie posiada on dokumentów wymaganych do przekraczania granic, nie stosuje się do przepisów celno – dewizowych lub bez uprzedniego poinformowania PRZEWOŹNIKA przewozi przedmioty, które wymagają dłuższej odprawy celnej i tym samym mogą powodować opóźnienia przy odprawie autokaru na granicy.
- Skorzystanie przez PRZEWOŹNIKA z uprawnień przewidzianych w punkcie 35, 38 oraz 39 nie uprawnia pasażera do żądania z tego tytułu jakiegokolwiek odszkodowania.
- W przypadku przerwania jazdy na skutek awarii autokaru i niemożności jej kontynuowania, PRZEWOŹNIK jest zobowiązany do zapewnienia innego środka transportu umożliwiającego dotarcie pasażera do miejsca przeznaczenia.
- PRZEWOŹNIK odpowiada za szkody wyrządzone pasażerowi od chwili wejścia, do chwili opuszczenia przez niego autokaru oraz za uszkodzenie lub całkowitą czy częściową utratę bagażu z wyjątkiem przypadku, gdy wyżej wymieniona sytuacja powstała z winy pasażera lub osoby trzeciej, za działanie której PRZEWOŹNIK nie ponosi odpowiedzialności lub z powodu siły wyższej. PRZEWOŹNIK zaleca wykupienie dodatkowego ubezpieczenia na wypadek choroby lub leczenia szpitalnego.
- Na czas podróży w autokarze pasażer jest ubezpieczony przez PRZEWOŹNIKA w ramach obowiązujących ubezpieczeń komunikacyjnych.
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane z realizacją umowy przewozowej należy kierować listownie bezpośrednio do PRZEWOŹNIKA, pocztą lub za pośrednictwem agenta, u którego zakupiono bilet.
- Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie do 30 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji. Przy zgłaszaniu reklamacji niezbędne jest opisanie zaistniałych okoliczności, wnoszonych zastrzeżeń, ewentualnie doznanych szkód i związanych z tym roszczeń, itp. Do każdego zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć bilet/umowę lub jego kserokopię. PRZEWOŹNIK zastrzega sobie termin rozpatrywania reklamacji do 30 dni licząc od daty jej otrzymania.
- Wyrażam zgodę na przechowywanie swoich danych w bazie danych Przewoźnika i przetwarzanie ich w celach marketingowych w myśl ustawy o ochronie danych osobowych (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Tekst jednolity ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 25 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych). Jeśli nie wyraża Pan/Pani zgody, proszę skreślić punkt 46.
przy frekwencji poniżej 10 osób wyjazd z parkingu przy Hotelu Górskim w miejscowości Polichno k. Tomaszowa Mazowieckiego/ powrót na parking przy hotelu Złoty Młyn . Informację o osiągniętej frekwencji organizator prześle droga SMS-ową na 3 dni przed podróżą.
UWAGA! Dotyczy osób wsiadających w Krakowie:
przy frekwencji poniżej 10 osób wyjazd/dojazd z/do Katowic (Katowice, ul. Mickiewicza 25 – Parking Strzeżony) Informację o osiągniętej frekwencji organizator prześle droga SMS-ową na 3 dni przed podróżą.
Warunki obowiązują od 16.10.2017r